Ga direct naar de filters Ga direct naar de inhoud Ga direct naar de footer

Actueel

  1. Toezicht in coronatijd, hoe doen we dat?

    De Belastingdienst streeft ernaar dat iedereen – zo veel mogelijk uit eigen beweging - aan zijn fiscale verplichtingen voldoet. Daarvoor is naast een goede communicatie en dienstverlening ook toezicht nodig. Maar hoe kan de Belastingdienst...

    Categorie
  2. Nederlandwereldwijd.nl helpt burger in buitenland ook bij belastingzaken

    Overheidsdiensten bundelen hun krachten om Nederlanders in het buitenland en niet-Nederlanders met een relatie tot onze overheid te helpen. De vernieuwde website nederlandwereldwijd.nl, met callcenter, informeert hen onder meer over hun belastingzaken.

    Categorie
  3. Blog: “Op dit MKB-forum wisselen fiscaal dienstverleners kennis uit”

    Wanneer eindigt de termijn bijzonder uitstel van betaling? Deze en andere vragen bespreken belastingadviseurs en boekhouders met elkaar op Forum Fiscaal Dienstverleners. De Belastingdienst faciliteert het forum, draagt bij met expertise en plaatst actueel nieuws....

    Categorie
  4. Routekaart corona: zorgvuldigheid centraal bij hervatten dienstverlening, handhaving en invordering

    De Belastingdienst hervatte in juli - na de intelligente lockdown - de werkzaamheden in dienstverlening, handhaving en invordering. Als gevolg van nieuwe kabinetsmaatregelen werden deze werkzaamheden na de zomer weer opgeschort. De Routekaart corona wijst...

    Categorieën
  5. Meer digitale hulp voor ondernemers bij aangifte

    De administratie van ondernemers is steeds digitaler. De Belastingdienst sluit hierop aan door ondernemers zoveel mogelijk te helpen om hun administratie en aangiftes in één keer goed op te stellen en op tijd te betalen....

    Categorie
  6. Belastingdienst treedt actief op tegen groeiend aantal phishing-meldingen

    Onderzoeker doet digitale analyse op beeldschermen waar veel nullen en enen op staan

    Steeds meer criminelen proberen, zogenaamd uit naam van de Belastingdienst, geld af te pakken van mensen via e-mails of app- en sms-berichten. De Belastingdienst kreeg in 2020 162.624 meldingen van cybercrime binnen. Een forse stijging...

    Categorie
  7. Blog: “Het helpen voorkomen van belastingfouten zit soms in kleine dingen”

    De Belastingdienst sluit zo goed mogelijk aan op de digitale administratie van ondernemers. Projectmanager Paul Jairath vertelt in dit blog over digitale toepassingen die helpen de administratie eenvoudiger én minder foutgevoelig te maken.

    Categorie
  8. Gevolgen Brexit-deal voor burgers en bedrijven

    De overgangsperiode voor het vertrek van het Verenigd Koninkrijk uit de Europese Unie eindigde 1 januari 2021. Nu er een akkoord is, zetten we de belangrijkste fiscale wijzigingen voor burgers en bedrijven op een rij. 

    Categorieën
  9. Blog: “Werken voor een organisatie waar iedereen zichzelf kan zijn”

    “De Belastingdienst wil inclusief en divers zijn. Met medewerkers van welke kleur, geslacht of geaardheid dan ook”, zo vertelt Mark van Enckevort, verandermanager en voorzitter van LHBTI-netwerk B/Proud van de Belastingdienst en het ministerie van...

    Categorie
  10. Jaarbericht FIOD: samenwerking centraal

    JAARBERICHT FIOD – De FIOD blikt in het Jaarbericht terug op 2020 en kijkt verder naar 2021. Samenwerking stond afgelopen jaar centraal. Zeker in grote onderzoeken naar fiscale of financieel-economische fraude, witwassen en corruptie wordt...

    Categorie