Ga direct naar de inhoud

Stand van de uitvoering

Publicatiedatum 22-03-2023

De Belastingdienst doet zijn uiterste best om de uitvoeringstaken zo klantvriendelijk en efficiënt mogelijk uit te voeren. Toch kan de uitvoering op bepaalde onderdelen soms beter. Bijvoorbeeld omdat wetgeving knelt of beleid anders uitpakt dan bedoeld. Daarover ontvangen we dan signalen van onze klanten, partners en eigen medewerkers. Wij zijn open over de signalen die we ontvangen en wat we hiermee doen. Daarom publiceren we sinds 2021 de Stand van de uitvoering.

Bespreking aan bureau

Momentopname om van te leren

Met een signaal bedoelen we een ervaring van een burger, bedrijf, organisatie of eigen medewerker over onze werkwijze of als gevolg daarvan. Het gaat zowel om het proces van belasting innen en heffen, maar ook over toezicht, controle, handhaving en onze gehele dienstverlening. De Stand van de uitvoering is geen uitputtende lijst. Het is een momentopname om van te leren, om dilemma’s en uitdagingen bespreekbaar te maken en om waar nodig samen met de politiek verbeteringen aan te brengen.

''Signalen uit de samenleving zijn de brandstof voor betere dienstverlening''

''Signalen uit de samenleving zijn de brandstof voor betere dienstverlening''

Zie ook

Deel deze pagina