Ga direct naar de filters Ga direct naar de inhoud Ga direct naar de footer

Actueel

Belastingdienst publiceert jaarrapportage integriteit 2023

De jaarrapportage integriteit 2023 laat zien hoe de Belastingdienst integer handelen ondersteunt. “We investeerden het afgelopen jaar nadrukkelijk in het verlagen van de drempel om met elkaar, met

Categorie :

Samen verantwoordelijk voor begrijpelijkheid 

Een brief van de Belastingdienst valt door de brievenbus.

Volgend jaar houdt het programma Begrijpelijke Brieven Belastingdienst op te bestaan. Is alles dan al af? Boegbeeld van het programma Dennis Blansjaar: “Nee, maar de organisatie heeft hier dan geen

Categorie :

Ruim 10 miljoen aangiften binnen op 1 mei 

De aangifteperiode zit erop. In maart en april ontving de Belastingdienst een recordaantal van 10,3 miljoen aangiften. De mensen die hun aangifte vóór 1 april jl. hebben ingestuurd, ontvangen

Categorie :

Schuldenknooppunt brengt schuldenrust 

Na een succesvolle proefperiode gaan de Belastingdienst en Dienst Toeslagen door met de samenwerking met het Schuldenknooppunt. Via het Schuldenknooppunt wisselen schuldeisers en schuldhulpverleners

Categorie :

“Het helpt als je mensen vanuit vertrouwen benadert”

Persoonlijke hulp op maat. Daarvoor zorgt de Belastingdienst met steunpunten en balies. Wie hulp wil bij fiscale zaken of toeslagen, kan hier op afspraak terecht. Zoals meneer Winters die op een dag

Categorie :

Belastingdienst.nl heeft A-status digitale toegankelijkheid

De belastingdienst.nl website heeft een A-status behaald in toegankelijkheid. Dat betekent dat de website voldoet aan de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG), die toetsen hoe gemakkelijk de

Categorie :

Zo kunnen we onze beslissingen beter uitleggen

Waarom krijg ik wel een brief om aangifte te doen en mijn broer niet? Hoe is de naheffing van het privégebruik van mijn leaseauto berekend? Door onze complexe fiscale wetgeving is de vraag stellen

Categorie :

Warme koffie en hulp met aangifte bij de Belastingdienstbus

Hoe geef je invulling aan de belofte ‘Een beetje hulp is nooit ver weg’? Door zo dicht mogelijk bij burgers en ondernemers te staan! Daarom stond de Belastingdienst vanaf dinsdag 26 maart met een

Categorieën :

“Starters moeten van ons voldoende tekst en uitleg krijgen” 

Veel starters hebben vragen over belastingzaken. Daarom zorgt de Belastingdienst dat er altijd informatie en hulp beschikbaar is. Zoals via een live webinar. Landelijk coördinator

Categorie :

Belastingdienst heel tevreden met verloop aangifteperiode

Een maand na de start van de aangiftecampagne hebben bijna 6,6 miljoen mensen hun belastingaangifte ingestuurd. Dat is 2/3 van het aantal aangiften dat verwacht wordt vóór 1 mei. Alleen al op 1

Categorie :