Ga direct naar de filters Ga direct naar de inhoud Ga direct naar de footer

Actueel

  1. Uitvoeringsorganisaties roepen politiek op: zet burger centraal

    Leden vergaderen in Tweede Kamer

    FORMATIE – Bestuurders van de 5 uitvoeringsorganisaties Belastingdienst, UWV, Nationale Politie, Rijkswaterstaat en Dienst Justitiële Inrichtingen spraken op 17 mei met demissionair minister-president Rutte. Dat deden ze naar aanleiding van hun oproep vorige maand om...

    Categorieën
  2. Blog: “We proberen problemen in 1 keer op te lossen”

    Er kunnen allerlei redenen zijn waarom iets mis gaat in de communicatie tussen burgers en de Belastingdienst. Als klachtbehandelaar probeert Alberto Schreutelkamp de verstoorde relatie te herstellen en de burger of ondernemer een luisterend oor...

    Categorie
  3. Belastingdienst attendeert 60.000 ondernemers op betalingsregeling

    Sinds de uitbraak van corona biedt de Belastingdienst ondernemers een helpende hand. Zo kunnen zij uitstel van betaling krijgen en komt er een speciale regeling om de opgebouwde schuld te innen. Maar bedrijven moeten die...

    Categorie
  4. Het Kennisnetwerk: een community voor helpers

    Het Kennisnetwerk is het online platform voor maatschappelijk intermediairs die mensen helpen met de processen van de Belastingdienst, zoals toeslagen en aangiften. Kennis, ervaring en leren in de praktijk komen hier samen. Het platform onderging...

    Categorie
  5. Belastingdienst blijft in trek als werkgever

    De Belastingdienst is en blijft in trek als werkgever. Vorig jaar solliciteerden bijna 50.000 mensen, een kwart meer dan in 2019. Deze aantrekkingskracht blijkt vooral te liggen in de maatschappelijke relevantie van het werk, de...

    Categorie
  6. Blog: “Zó maak ik belasting betalen makkelijker voor ondernemers"

    “Een ondernemer wil zakendoen en zo weinig mogelijk kostbare tijd kwijt zijn aan administratie. Nu onderneemt hij, houdt hij zijn administratie bij en geeft hij daarna gegevens door voor de belastingaangifte. Dat laatste kost extra...

    Categorieën
  7. Blog: “Ook dove mensen moeten makkelijk kunnen bellen met de BelastingTelefoon”

    Sinds kort biedt de Belastingdienst KPN Teletolk aan. Hierdoor kunnen doven en slechthorenden beeldbellen met de Belastingtelefoon. Projectmanager klantbalies Richard Boeijen vertelt erover: “Ik wil doven en slechthorenden graag beter kunnen helpen. Daarom ben ik...

    Categorie
  8. Controle op fouten in de aangifte inkomstenbelasting deels hervat

    Man onderzoekt belastingfraude met giftenaftrek

    De analyse aan de poort, de controle op fouten in de aangifte inkomstenbelasting, wordt deels hervat. Onbewuste fouten en vergissingen in aangiften worden hersteld. Daardoor wordt voorkomen dat belastingplichtigen te veel of te weinig belasting...

    Categorieën
  9. Telefonische hulp bij aangifte: “Ik moet het vertrouwen van burgers winnen”

    De Belastingdienst vindt het belangrijk dat de aangifte zo eenvoudig mogelijk is. Maar het invullen van de aangifte inkomstenbelasting is niet voor iedereen makkelijk. Theunis Linthof is één van de belastingdienstmedewerkers die mensen helpt met...

    Categorie
  10. Belastingdienst informeert burgers over registratie FSV

    handhavingsbeleid

    De Belastingdienst stuurt mensen die in de Fraude Signalering Voorziening (FSV) geregistreerd waren vanaf maart een brief over deze registratie. De verzending gebeurt gefaseerd over enkele maanden, zodat burgers die vragen hebben of inzageverzoeken doen,...

    Categorie