Ga direct naar de inhoud Ga direct naar de footer

Drukte bij de Belastingtelefoon

Vrouw met headset

Het is momenteel erg druk bij de Belastingtelefoon en webcare. Hierdoor zijn de wachttijden langer dan gewoonlijk. Ook wij hebben te maken met personeelstekorten vanwege de krapte op de arbeidsmarkt. Daardoor is ons hulpcentrum onderbezet. Van de meeste vragen die wij krijgen, is het antwoord ook te vinden op Belastingdienst.nl.

Raadpleeg daarom eerst de website van de Belastingdienst.

Belastingtelefoon en social media

De drukte bij de Belastingtelefoon neemt toe, terwijl het door krapte op de arbeidsmarkt lastig is om nieuwe mensen aan te trekken. Dit zorgt voor personeelstekorten onder andere bij de Belastingdienst en webcare. Burgers en ondernemers moeten hierdoor langer wachten aan de Belastingtelefoon, of op een reactie via bijvoorbeeld Facebook of Instagram. Wij begrijpen dat mensen zo snel mogelijk geholpen willen worden, en we vinden het vervelend dat we burgers en ondernemers moeten laten wachten.

Informatie en nieuwe medewerkers

We werken hard aan oplossingen. Zo laten we de informatie op onze website zo goed mogelijk aansluiten op de vragen die gesteld worden bij de Belastingtelefoon. Daarmee kunnen veel vragen al beantwoord worden via Belastingdienst.nl. Daarnaast trekken we nieuwe medewerkers aan en leiden we hen zo snel mogelijk op, zodat zij vragen goed kunnen beantwoorden.

Deel deze pagina

Op deze pagina