Ga direct naar de filters Ga direct naar de inhoud Ga direct naar de footer

Actueel

De koffiekar brengt mensen in beweging

“Iemand koffie? Thee? Of een stuk fruit?” Mensen in beweging brengen, mét iets lekkers erbij. Dat is de gedachte achter de koffiekar bij de Belastingdienst. Een nieuw concept deels gerund door medewerkers met een arbeidsbeperking...

Categorie

Vertraging bij definitieve belastingaanslag 2021

IH2021

We streven er naar om alle mensen die vóór 1 april aangifte hebben gedaan, vóór 1 juli een bericht te sturen over de afhandeling van hun aangifte. Helaas is dat proces vertraagd. Houd de website...

Categorie

"In een half jaar tijd eindelijk schuldenvrij"

Wanhoop en stress voelde Esmeralda door de boetes die de Belastingdienst haar oplegde. Uiteindelijk moest ze 50.000 euro betalen, omdat ze 5 jaar geen aangifte deed. De doorverwijzing naar het Stella-team bracht haar de zo...

Categorie

Nieuw portaal helpt schuldhulpverleners met gegevens Belastingdienst

Gemeenten en hun (gemandateerd) schuldhulpverleners kunnen naar verwachting per 1 september via 1 centraal punt gegevens van hun cliënten opvragen. Denk hierbij aan gegevens over box 1, box 3 en gebruikte toeslagen. Schuldhulpverleners kunnen zo...

Categorie

Vormgeving tegemoetkoming FSV naar Tweede Kamer

Mevrouw helpt mijnheer met belastingzaken

Het kabinet wil burgers en ondernemers tegemoetkomen die nadelige gevolgen hebben gehad van de Fraude Signalering Voorziening (FSV). De denkrichting van het Kabinet staat in de ‘Vormgevingsbrief Tegemoetkoming FSV’ die vandaag aan de Tweede Kamer...

Categorie

"(Startende) ondernemers helpen we graag op weg"

Staatssecretaris Marnix van Rij (Fiscaliteit en Belastingdienst) bezocht 13 juni 2022 het dienstonderdeel ‘Midden- en Kleinbedrijf’(MKB) van de Belastingdienst. Zij zijn verantwoordelijk voor het heffen, innen en controleren van de belastingen van ondernemers. Via verschillende...

Categorie

Drukte bij de Belastingtelefoon

Vrouw met headset

Het is momenteel erg druk bij de Belastingtelefoon en webcare. Hierdoor zijn de wachttijden langer dan gewoonlijk. Ook wij hebben te maken met personeelstekorten vanwege de krapte op de arbeidsmarkt. Daardoor is ons hulpcentrum onderbezet....

Categorie

Belactie: 'Vergeet niet de aangifte in te dienen'

Afgelopen week is de Belastingdienst gestart met een belactie. Bij deze actie nemen we contact op met een grote groep burgers die hun aangifte Inkomstenbelasting 2021 nog niet hebben ingediend. De belactie duurt naar verwachting...

Categorie

Persbericht: ‘Aandacht voor institutioneel racisme binnen toezicht Belastingdienst en Toeslagen’

Op basis van meerdere voorbeelden uit de onderzoeken van PricewaterhouseCoopers (PwC) naar de Fraude signalering voorziening (FSV), aangetroffen werkwijzen bij Toeslagen en na toetsing langs het begrippenkader uit de mensenrechtelijke benadering van het College voor...

Categorie

Blog: “Samen maken we Nederland een stukje veiliger”

Cybercriminelen en andere kwaadwillenden proberen dagelijks onze digitale samenleving te ontwrichten. Bijvoorbeeld door een DDoS aanval, Distributed Denial-of-Service, op onze online-diensten. Hoe zorgen we dat we hier zo goed mogelijk tegen bestand zijn? Bijvoorbeeld door...

Categorie