De aangifteperiode zit erop. In maart en april ontving de Belastingdienst een recordaantal van 10,3 miljoen aangiften. De mensen die hun aangifte vóór 1 april jl. hebben ingestuurd, ontvangen
Actueel
Ruim 10 miljoen aangiften binnen op 1 mei
Schuldenknooppunt brengt schuldenrust
Na een succesvolle proefperiode gaan de Belastingdienst en Dienst Toeslagen door met de samenwerking met het Schuldenknooppunt. Via het Schuldenknooppunt wisselen schuldeisers en schuldhulpverleners
“Het helpt als je mensen vanuit vertrouwen benadert”
Persoonlijke hulp op maat. Daarvoor zorgt de Belastingdienst met steunpunten en balies. Wie hulp wil bij fiscale zaken of toeslagen, kan hier op afspraak terecht. Zoals meneer Winters die op een dag
Belastingdienst.nl heeft A-status digitale toegankelijkheid
De belastingdienst.nl website heeft een A-status behaald in toegankelijkheid. Dat betekent dat de website voldoet aan de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG), die toetsen hoe gemakkelijk de
Zo kunnen we onze beslissingen beter uitleggen
Waarom krijg ik wel een brief om aangifte te doen en mijn broer niet? Hoe is de naheffing van het privégebruik van mijn leaseauto berekend? Door onze complexe fiscale wetgeving is de vraag stellen
Warme koffie en hulp met aangifte bij de Belastingdienstbus
Hoe geef je invulling aan de belofte ‘Een beetje hulp is nooit ver weg’? Door zo dicht mogelijk bij burgers en ondernemers te staan! Daarom stond de Belastingdienst vanaf dinsdag 26 maart met een
“Starters moeten van ons voldoende tekst en uitleg krijgen”
Veel starters hebben vragen over belastingzaken. Daarom zorgt de Belastingdienst dat er altijd informatie en hulp beschikbaar is. Zoals via een live webinar. Landelijk coördinator
Belastingdienst heel tevreden met verloop aangifteperiode
Een maand na de start van de aangiftecampagne hebben bijna 6,6 miljoen mensen hun belastingaangifte ingestuurd. Dat is 2/3 van het aantal aangiften dat verwacht wordt vóór 1 mei. Alleen al op 1
Programma Begrijpelijke Brieven: “We hebben al veel bereikt”
“Minstens 80% van de ontvangers moet onze brieven meteen begrijpen.” Aan het woord is programmamanager Begrijpelijke Brieven Belastingdienst (BBB), Dennis Blansjaar. “Dit doel is nog niet
‘Het samenwerken met leveranciers van salarissoftware heeft een groot maatschappelijk belang’
Heb je wel eens gehoord van de polisadministratie van het UWV? Deze verzameling gegevens is de basis voor onder meer het bepalen van de hoogte van een uitkering en toeslagen en het vooraf invullen