Ga direct naar de filters Ga direct naar de inhoud Ga direct naar de footer

Actueel

“Het helpt als je mensen vanuit vertrouwen benadert”

Persoonlijke hulp op maat. Daarvoor zorgt de Belastingdienst met steunpunten en balies. Wie hulp wil bij fiscale zaken of toeslagen, kan hier op afspraak terecht. Zoals meneer Winters die op een dag

Categorie :

Belastingdienst.nl heeft A-status digitale toegankelijkheid

De belastingdienst.nl website heeft een A-status behaald in toegankelijkheid. Dat betekent dat de website voldoet aan de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG), die toetsen hoe gemakkelijk de

Categorie :

Zo kunnen we onze beslissingen beter uitleggen

Waarom krijg ik wel een brief om aangifte te doen en mijn broer niet? Hoe is de naheffing van het privégebruik van mijn leaseauto berekend? Door onze complexe fiscale wetgeving is de vraag stellen

Categorie :

Warme koffie en hulp met aangifte bij de Belastingdienstbus

Hoe geef je invulling aan de belofte ‘Een beetje hulp is nooit ver weg’? Door zo dicht mogelijk bij burgers en ondernemers te staan! Daarom stond de Belastingdienst vanaf dinsdag 26 maart met een

Categorieën :

“Starters moeten van ons voldoende tekst en uitleg krijgen” 

Veel starters hebben vragen over belastingzaken. Daarom zorgt de Belastingdienst dat er altijd informatie en hulp beschikbaar is. Zoals via een live webinar. Landelijk coördinator

Categorie :

Belastingdienst heel tevreden met verloop aangifteperiode

Een maand na de start van de aangiftecampagne hebben bijna 6,6 miljoen mensen hun belastingaangifte ingestuurd. Dat is 2/3 van het aantal aangiften dat verwacht wordt vóór 1 mei. Alleen al op 1

Categorie :

Programma Begrijpelijke Brieven: “We hebben al veel bereikt”

“Minstens 80% van de ontvangers moet onze brieven meteen begrijpen.” Aan het woord is programmamanager Begrijpelijke Brieven Belastingdienst (BBB), Dennis Blansjaar. “Dit doel is nog niet

Categorie :

‘Het samenwerken met leveranciers van salarissoftware heeft een groot maatschappelijk belang’

Heb je wel eens gehoord van de polisadministratie van het UWV? Deze verzameling gegevens is de basis voor onder meer het bepalen van de hoogte van een uitkering en toeslagen en het vooraf invullen

Categorie :

“Soms is een situatie zó ondoorzichtig dat ik aanklop bij het Stella-team en hen vraag om mee te kijken”

Een van de doelen van de Belastingdienst is om altijd deskundige en persoonlijke hulp aan te bieden. Daarnaast bieden we maatwerk met onder andere het Stella-team. Dat helpt mensen in complexe en

Categorie :

Blog: “We gaan de wervingsklus klaren”

Een aantal Tweede Kamerleden maakt zich grote zorgen over de uitstroom bij de Belastingdienst, rond de 12.000 in 5 jaar tijd. Er gaan een aanzienlijk aantal medewerkers op korte termijn met pensioen,

Categorie :