Ga direct naar de filters Ga direct naar de inhoud Ga direct naar de footer

Actueel

Belastingdienst en koepelorganisaties tekenen nieuw koepelconvenant

Op woensdag 1 november hebben 7 koepelorganisaties, waarvan 1 nieuwe deelnemer, het nieuwe koepelconvenant horizontaal toezicht ondertekend. Het doel? Horizontaal toezicht voor meer fiscaal dienstverleners en ondernemers mogelijk maken. Horizontaal toezicht voor meer fiscaal dienstverleners...

Categorie :

Phishing: trap er niet in en meld het!

Steeds meer criminelen proberen, zogenaamd uit naam van de Belastingdienst, gegevens of geld buit te maken bij mensen via telefoon, e-mail, app- en sms-berichten. De Belastingdienst kreeg in 2022 42.352 meldingen van phishing binnen. Dat...

Categorieën :

Gratis hulp op nieuw steunpunt Belastingdienst

Inwoners van de regio Drechtsteden kunnen vanaf vandaag met alle vragen over belastingen, toeslagen en invorderingen terecht bij het nieuwe steunpunt van de Belastingdienst. Dit is te vinden op het Werkplein van de Sociale Dienst...

Categorie :

Een contactkaartje geeft de Belastingdienst een gezicht

Henri werkt bij het team Dienstverlening van de Belastingdienst. Hij beantwoordt telefoontjes van mensen die een contactkaartje van ons ontvingen, omdat ze al lange tijd geen of te laat belastingaangifte deden. “Een contactkaartje nodigt meer...

Categorie :

In gesprek gaan staat centraal voor deurwaarders

Een deurwaarder aan je deur? Daar gaan je auto en andere bezittingen zou je denken. Toch gaan ze niet altijd direct over tot inning. In gesprek gaan en op zoek naar een gezamenlijke oplossing staat...

Categorieën :

Najaarsmeting vragenlijstonderzoek Fiscale Monitor 2023 gestart

Van het belevingsonderzoek van de Belastingdienst - ook wel bekend als de Fiscale Monitor – vindt momenteel een najaarsmeting plaats. Tot half november 2023 vragen we belastingplichtige burgers en MKB-ondernemers hoe zij hun belastingplicht en...

Categorieën :

Videobellen maakt contact met Belastingdienst gemakkelijker 

Iedereen kan vanaf maandag 2 oktober 2023 een afspraak maken voor een digitaal bezoek aan de Belastingdienst. Met de introductie van videobellen vergroten we hiermee de bereikbaarheid voor burgers. “We sluiten beter aan bij de...

Categorieën :

De Belastingdienst helpt bij complexe en urgente dossiers

Een van de doelen van de Belastingdienst is om altijd de juiste persoonlijke hulp en dienstverlening aan te bieden. Daarom hebben we onder andere het Stella-team. Dat helpt mensen in complexe en dringende situaties. Beschermingsbewindvoerder...

Categorie :

“Het is belangrijk dat we in deze arbeidsmarkt onszelf laten zien als goed werkgever"

Ontdek wat jij als medewerker kunt doen voor de Belastingdienst. Dát is het uitgangspunt van vernieuwde wervingscampagne van de Belastingdienst die 25 september start. “Er zijn genoeg redenen om trots te zijn op het werk...

Categorie :

Intermediairdagen Belastingdienst: kennisdeling, netwerken en inspiratie

Ook dit jaar zijn ze er weer: de Intermediairdagen. Dat betekent dat de experts van de Belastingdienst op 10 verschillende locaties in het land zijn en in gesprek gaan met fiscaal dienstverleners. Om van elkaar...

Categorieën :