“Het is belangrijk dat we in deze arbeidsmarkt onszelf laten zien als goed werkgever"
Publicatiedatum 25-09-2023, 14:08
Ontdek wat jij als medewerker kunt doen voor de Belastingdienst. Dát is het uitgangspunt van vernieuwde wervingscampagne van de Belastingdienst die 25 september start. “Er zijn genoeg redenen om trots te zijn op het werk dat je bij de Belastingdienst doet", aldus Ferry Leeflang, coördinator recruitmentmarketing.
De nieuwe video’s van de campagne zijn vanaf 25 september online en via social media te zien. Later volgen ook radiospots en reclame buitenshuis, zoals posters en reclameborden.
Krappe arbeidsmarkt
Ferry: “De uitstroom bij de Belastingdienst neemt de komende jaren toe. Veel mensen gaan met pensioen. Daarnaast hebben we te maken met een steeds krappere arbeidsmarkt. Onze wervingsbehoefte blijft daardoor elk jaar fors. Zeker voor onze doelgroepen; fiscalisten data-specialisten, ICT-ers, accountants en administratief medewerkers."
“Het is dus belangrijk dat we opvallen in deze arbeidsmarkt en onszelf laten zien als goed werkgever. Hier kun je met jouw expertise betekenisvol werk doen en maatschappelijk relevant bezig zijn.”
Gemotiveerde mensen
Voor de campagne is feedback van collega’s verzameld en verwerkt in de nieuwe campagnemiddelen. De huidige campagne maakt daardoor nog beter duidelijk dan de vorige hoe belangrijk het werk van onze medewerkers is en hoe zij dit zelf ervaren.
In de video’s van de campagne leggen medewerkers uit waar het opgehaalde belastinggeld aan kan worden besteed. Zoals het aanleggen van fietspaden, musea in stand houden en andere zaken die maatschappelijk nut hebben.
Ferry: “De campagne richt zich op gemotiveerde mensen met het hart op de juiste plaats die betekenisvol werk willen doen. Want met zulke medewerkerst zorgen wij als Belastingdienst voor maatschappelijke impact.”
Bekijk de nieuwe video’s op Youtube:
Bekijk de website werken.belastingdienst.nl voor meer informatie en vacatures bij de Belastingdienst.
Vragen over dit artikel?
Bent u journalist? En heeft u vragen na het lezen van dit artikel? Neem dan contact op met een van de persvoorlichters van de Belastingdienst. Bent u niet van de media, maar wilt u wel contact met ons? Ga dan naar contact op maat.