Go directly to content
Naar de homepage

Factsheet Interactie

Dame achter laptop logt in op MijnOverheid.nl

Het contact tussen burgers, bedrijven en de Belastingdienst gaat steeds meer digitaal. De Belastingdienst helpt mensen hierbij. En voor wie niet digitaal wil of kan communiceren blijft papieren post beschikbaar.

Doelgroep staat centraal

Bij de doorontwikkeling van de interactie stelt de Belastingdienst het perspectief van de doelgroep; particulieren, ondernemers en hun intermediairs zoveel mogelijk centraal. Verder onderzoek en gesprekken met maatschappelijke organisaties helpen de Belastingdienst hierbij.

Op dit moment wordt voor berichten van de Belastingdienst nog niet de mogelijkheid geboden om te kiezen voor alleen papieren berichten of alleen elektronische berichten, terwijl veel mensen die wens wel hebben. Om de keuze voor alleen elektronische berichten mogelijk te maken digitaliseert de Belastingdienst het berichtenverkeer.

Onderstaande vragen en antwoorden geven een beeld van de wijze waarop de Belastingdienst nu en in de toekomst omgaat met de digitalisering van het berichtenverkeer.