Ga direct naar de inhoud
Naar de homepage van Over de Belastingdienst

Kanaalgebruik en dienstverlening

In ons onderzoek meten we de mate van tevredenheid over onze kanalen, zoals onze website. Maar ook onze dienstverlening via bijvoorbeeld de Belastingtelefoon of de balie.

Reden bezoek website Belastingdienst Reden contact BelastingTelefoon
      • De belangrijkste reden om de website te bezoeken is om informatie te zoeken over wet- en regelgeving.
      • Belangrijkste redenen om contact op te nemen met de BelastingTelefoon zijn: om te weten hoe het staat met de behandeling van de aanvraag/aangifte, voor hulp bij invullen van een aanvraag of aangifte en om informatie te krijgen.
      Wijze van contact met de Belastingdienst
      Geen contact in de afgelopen 12 maanden 23
      • De website is duidelijk de meest gebruikte wijze van contact met de Belastingdienst.
      Duidelijkheid aangifteprogramma
        • Meer dan 90% vindt het aangifteprogramma ‘neutraal’ tot ‘zeer duidelijk’. Dit percentage blijft door de jaren heen min of meer gelijk.

        Resultaten Fiscale Monitor 2019

        Wil je meer resultaten bekijken vanuit dit onderzoek? Bekijk dan de overzichten: