Ga direct naar de inhoud
Naar de homepage van Over de Belastingdienst

Dienstverlening en contact

In het onderzoek meten we ook de mate van tevredenheid over het contact met de Belastingdienst, zoals bijvoorbeeld via onze website. Maar ook onze dienstverlening via de Belastingtelefoon of de balie.

Reden bezoek website Belastingdienst Reden contact BelastingTelefoon
      • De belangrijkste reden om de website te bezoeken is om informatie te zoeken over wet- en regelgeving.
      • Belangrijkste redenen om contact op te nemen met de BelastingTelefoon zijn: om te weten hoe het staat met de behandeling van de aanvraag/aangifte, voor hulp bij invullen van een aanvraag of aangifte en om informatie te krijgen.
      Wijze van contact met de Belastingdienst
      • De website is duidelijk de meest gebruikte wijze om in contact te komen met de Belastingdienst.
      Duidelijkheid aangifteprogramma
        • Meer dan 95% vindt het aangifteprogramma 'neutraal' tot 'zeer duidelijk'. Dit percentage is in 2020 licht gestegen.

        Resultaten Fiscale Monitor 2020

        Wil je meer resultaten bekijken vanuit dit onderzoek? Bekijk dan de overzichten:

        Of bekijk de resultaten van een van de andere thema’s: